Ostatné
EUPA NEXT
Cieľ: |
|
Účastníci: | Pracovníci v oblasti administratívy a podporných služieb |
Partneri: | Erasmus Plus: KA2 – SPOLUPRÁCA PRE INOVÁCIE A VÝMENU OSVEDČENÝCH POSTUPOV Odborné vzdelávanie a príprava – Strategické partnerstvá;Národný ústav celoživotného vzdelávania; (Slovensko), M.M.C Management Center (Cyprus); Cyprus Chamber Of Commerce And Industry (Cyprus); Dimitra Education & Consulting S.A; (Grécko); Cyprus certification Company (Cyprus); European Management Assistants (Francúzsko); Centro Integrado Público de Formación Profesional Misericordia (Španielsko); Volkshochschule im Landkreis Cham e.V. (Nemecko) |
Popis: | EUPA NEXT – Uznávanie formálneho, neformálneho a informálneho vzdelávania: Prípadová štúdia administratívneho personálu
Projekt sa realizoval v období: september 2015 – september 2018. EUPA NEXT sa zameriava na validáciu (uznávanie) neformálneho (NFL) a informálneho učenia (IL) a jeho prienik s formálnym vzdelávaním prostredníctvom použitia formálneho akreditačného systému (ISO). Cieľom projektu je vypracovanie metodiky pre certifikáciu neformálneho a informálneho učenia v neregulovaných povolaniach a zároveň vytvorenie komplexnej EÚ certifikácie pre administratívny personál. Sektor administratívnych pracovníkov bol vybraný ako prípadová štúdia z viacerých dôvodov: Prognóza HRDA na roky 2010-2020 hovorí, že sektor administratívnych a podporných služieb je štvrtým v poradí s najvyšším ročným nárastom. Tento sektor je ľahko prístupný a pre nezamestnané ženy veľmi atraktívny. Administratívny personál je zamestnávaný vo všetkých spoločnostiach a organizáciách v EÚ bez ohľadu na ich veľkosť a priemyselné odvetvie, jeho význam je preto nezanedbateľný. Tento dôležitý sektor je zároveň neregulovaný, pracujú v ňom ľudia so stredoškolským a často aj vysokoškolským vzdelaním rôznych stupňov a odborov. Každý administratívny pracovník, a to aj v prípade, že nemá (alebo nemá relevantné) akademické vzdelanie, musí byť pri prechode na novú pozíciu schopný preukázať svoje vedomosti, zručnosti a kompetencie. Zároveň sa na takýto prechod často viaže aj určitá forma kariérneho postupu, súvisiaca s rozvojom dodatočných zručností a kompetencií, preto by mala existovať aj možnosť ich preukázania na rozličných úrovniach. EUPA NEXT sa zamerala na 2 priority
|
Nultý ročník v pracovním životě
Cieľ: | 1 ) Vytvorenie medzinárodnej spolupráce SR – Slovensko – Srbsko v oblasti profesijného rozvoja mladých ľudí
2 ) Prenos dobrej praxe v oblasti profesijného rozvoja mladých ľudí. 3 ) Vytvorenie metodiky prípravy nezamestnaných mladých ľudí na získanie prvej pracovnej skúsenosti 4 ) Príprava min. 20 nezamestnaných mladých ľudí pre vstup na trh práce cestou sebapoznania, individuálneho kariérového poradenstva, podpory pri hľadaní práce a predovšetkým PRAXOU v súkromnom či neziskovom sektore |
Účastníci: | 20 nezamestnaných mladých ľudí |
Partneri: | Prostor pro; Maštalište |
Popis: | Projekt sa realizoval v rokoch 2012-2014 a bol reakciou na aktuálnu situáciu na trhu práce v Európe. Aktuálna kríza vyvolávala vysokú mieru nezamestnanosti medzi mladými ľuďmi v EÚ.
Obsahom projektu bolo vytvorenie medzinárodného partnerstva a zostavenie metodiky komplexnej prípravy nezamestnaných mladých ľudí pre získanie prvého pracovného miesta. V pomyselnom trojuholníku organizácií došlo k prenosu skúseností a dobrej praxe v oblasti pracovného rozvoja mladých ľudí. V rámci pilotného overenia vytvorenej metodiky došlo k príprave 20 nezamestnaných mladých dospelých do 26 rokov z Bratislavského kraja pre úspešný vstup na trh práce cestou sebapoznania, individuálneho kariérového poradenstva, podpory pri hľadaní práce a predovšetkým PRAXOU v súkromnom či neziskovom sektore. |
EUPA
Cieľ: | Vývoj modelu pre posudzovanie a uznávanie kvalifikácie v sektore osobných asistentiek (PA – personal assistants) na základe výsledkov vzdelávania podľa smerníc Európskej nie súvisiacich s uznávaním kvalifikácii. |
Účastníci: | zamestnanci administratívy a podporných služieb |
Partneri: | Life Long Learning ako podprogram Leonardo da Vinci, MMC (Cyprus), Dimitra (Grécko), Folkuniversitetet Kursverksamhet en vid Uppsala Uni (Švédsko), Konrad Associates International (UK), European Management Assistants (Francúzsko), Cyprus Chamber of Commerce and Industry (Cyprus), EDITC Ltd (Cyprus) |
Popis: | Projekt sa konal v rokoch október 2009 – júl 2012. Hlavný dôvod vzniku bol, že asistentky väčšinou neprešli akademickým vzdelaním zameraným na ich pozíciu, čím vzniká potreba posudzovať ich zručnosti a kompetencie iným spôsobom. Mnohé z pracovne neaktívnych žien pri vstupe na trh práce hľadajú pozíciu asistentky alebo osobnej asistentky a často nemajú žiadne formálne vzdelanie. Posúdenie a uznanie ich iného neformálneho vzdelávania by im malo uľahčiť vstup na trh práce. V súčasnosti sú asistentky nevyhnutnou súčasťou každej firmy v EÚ a dôležitosť ich roly v priebehu posledných desaťročí narástla.
Hlavnými cieľmi projektu sú:
|
Mexiko - vývinový pohyb
Cieľ: | Projekt bol vytvorený s cieľom uviesť rozšíriť aktivity Orbis Institute do Mexika a pomôcť šíreniu informácii o vývinovom pohybe batoliat a dojčiat a spôsoboch ich facilitácie pre rodičov a pracovníkov s deťmi. |
Účastníci: | Pracovníci organizácie CASA, deti, mládež a rodičia zapojení do aktivít organizácie – 24 detí, 4 učiteľky a 7 rodičov. |
Partneri: | CASA – Centro para los Adolescentes de San Miguel de Allende, Nadácia Provida |
Popis: | Projekt bol pilotným projektom v Mexiku v roku 2011. Orbis Institute podporil stáž jednej dobrovoľníčky v rámci organizácie CASA počas 5 mesiacov. Vyslaná dobrovoľníčka pracovala s učiteľkami detského centra a odovzdávala im svoje skúsenosti s prácou s deťmi vo veku od 1 mesiaca do 2 rokov, predstavovala rodičom ďelšie možnosti ako pomôcť psychomotorickému vývinu ich detí a pre pracovníkov centra pripravila manuál základnej orientácie v jednotlivých fázach vývoja detí do jedného roku a spôsobov ich facilitácie. |
Žilina 21
Cieľ: | Zaktivizovanie mladých lídrov mesta Žiliny, spolupráca na príprave dokumentu stratégie rozvoja mesta Žilina v 21. storočí, tvorba verejnej mienky mesta Žilina |
Účastníci: | Mladí ľudia v Žiline |
Partneri: | Armstrong, Nadácia 21. storočia, Krajinka, Board klub Žilina, PDCS |
Popis: | V roku 2010 sa Orbis Institute stal členom združenia Žilina 21 a súčasťou projektu, ktorý sa zaoberá rozvojom stratégie mesta Žilina prostredníctvom verejnej diskusie a kvalitatívnej sondy do žilinského verejného priestoru, ako aj najväčšieho prieskumu verejnej mienky na túto tému, ktorá viedla k vytvoreniu otvoreného občianskeho a odborného dokumentu na tému udržateľného rozvoja mesta. Združenie chce angažovať širokú verejnosť, ale aj odbornú obec, podnikateľov a všetky osobnosti, ktorým nie je ľahostajné smerovanie a rozvoj mesta.
Orbis Institute, ako jeden z členov združenia, ktorý zároveň aj financuje významnú časť aktivít, participoval na školeniach v oblasti líderstva v sociálnych sieťach internetu, predovšetkým na žilinských stredných a vysokých školách. Naša aktivita bola zameraná najmä na vyhľadávanie nových lídrov v oblasti komunálnej sféry a mobilizácie pri verejnej diskusii na tému projektu. |
TraVeL AGEnts
Cieľ: | Podporiť aktívne starnutie a mobilitu starších ľudí v EÚ.
Ponúknuť skúsenosti v oblasti dobrovoľníctva, vzdelávania a medzikulturality starším ľuďom pomocou vytvorenia a propagácie sietí “Over 55s without frontiers” a posilniť možnosti starších ľudí zamestnať sa v oblasti nízko-nákladového, starším ľuďom otvoreného a udržateľného turizmu v 10 členských krajinách. |
Účastníci: | Ľudia vo veku 55 a viac rokov |
Partneri: | ANCE (Atény, Grécko), GSI Italia (Taliansko), Život 90 (Praha, Česko), Ja kobieta (Poľsko), Bagso (Nemecko), Adult Education Centre of Kuusankoski (Fínsko), Vida (Portugalsko), Omilos Gynaikon Eleftheris Kythreas (Cyprus) a Raama Noorte Uhing Noorus Parnu (Estónsko). |
Popis: | Projekt sa realizoval v rokoch 2006-2008 a zameral sa na ponúkanie možností v oblasti cestovania, dobrovoľníctva, vzdelávania, výmeny interkultúrnych skúseností a vytváranie príjmu pre starších ľudí z 10 krajín EU vytváraním sietí “55+ bez hraníc”. Členovia siete boli vyškolení v plánovaní ciest, pripravili návrhy cestovných programov, ktoré ich kolegovia z ďalších krajín počas svojej návštevy otestovali a spoločne vydali cestovného sprievodcu, so špeciálnymi informáciami pre starších ľudí a spôsoboch nízko-nákladového cestovanie za účelom zvýšiť mobilitu v EU a podporiť sociálne včlenenie a aktívnu participáciu. Tí najšikovnejší boli vyškolení ako seniorskí tréneri.
Aktivity projektu prebehli vo všetkých 10 zúčastnených krajinách, informácie sa šírili cez web stránku, newsletre a konferencie, na národnej a európskej úrovni. Celkovo sa do projektu zapojilo viac ako 60 ľudí. Na Slovensku vzniklo občianske združenie venujúce sa tejto problematike Dobré roky 50. |
Pracovný inkubátor pre ženy
Cieľ: | Vzdelávanie matiek na materskej dovolenke alebo nezamestnaných matiek, ktoré im pomôže opätovne umiestniť sa na pracovnom trhu a posilní ich sebavedomie pri vyhľadávaní pracovných príležitostí. |
Účastníci: | Ženy na materskej dovolenke, nezamestnané matky a pracujúce matky, ohrozené stratou zamestnania kvôli nedostatočnej kvalifikácii z miest Trebišov a Rožňava a širšieho okolia. |
Partneri: | Projekt podporil Európsky sociálny fond Európskej únie a MPSVR SR a prebehol pod záštitou iniciatívy EQUAL, Outward Bound Slovakia, MMC (Nicosia, Cyprus), ANCE (Atény, Grécko), ARCI DP (Neapol, Taliansko) |
Popis: |
Projekt sa realizoval v rokoch 2005-2008. Vzdelávacími aktivitami boli kurzy počítačových zručností ECDL, kurzy motivačných a manažérskych zručností a jazykové kurzy anglického jazyka. Rozvojový patner projektu Štúdio zážitku – Outward Bound pripravilo a zabezpečilo priebeh motivačných a manažérskych kurzov. Účastníčky prešli osobnou diagnostikou, ktorá poskytla spätnú väzbu frekventantkám kurzu, pričom jej súčasťou bola zjednodušená forma profesijného životopisu s popisom v budúcnosti preferovaných profesií pre lepšie uchopenie silných profesijných stránok. Pre matky bola poskytovaná v blízkosti miesta konania kurzov starostlivosť o ich deti. Do projektu sa nám podarilo zapojiť 110 účastníčok. Súčasťou projektu bol aj výskum, ktorého výstupy pomohli upraviť sylaby tak, aby zodpovedali potrebám účastníčok, jeho výstupy si môžete prečítať na stránke nižšie. Ďalšou z aktivít bola nadnárodná spolupráca, kde sme si na stretnutiach s partnermi projektu vymieňali naše poznatky z priebehu projektu, diskutovali a inšpirovali sa dobrou praxou iných krajín. Zhrnutie tejto spolupráce sme spracovali do tlačenej podoby. |
Podielali sme sa
Orbis Institute mimo vlastných aktivít pod svojou hlavičkou spolupracoval na viacerých iných projektoch. Viac sa dočítate na stránkach samotných organizácii.
2014
- Centrum environmentálnej a etickej výchovy ŽIVICA = zabezpečenie Bikelab aktivít – Hudobná instalácia s bicyklami, ktorá sa konala dňa 22.5.2014 v Bratislave
- BikeLab na akcii “Deň nepočujúcich “, ktorá sa konala na Magio pláži v Bratislave dňa 21.6.2014
- OZ MULICA = realizácia cyklokina = 18.9-19.9.2014 a 23.9.2014 v Žiline
- Mládež ulice, o.z. = BikeLab (realizácia cyklokina) na akcii, ktorá sa konala dňa 19.9.2014 v Bratislave.
- Hory a Mesto, o.z. = realizácia interaktívnej aktivity v rámci Festivalového náučného chodníka počas Hory a mesto 2014 , ktorý sa konal v piatok 4.4.2014 v priestoroch Auparku, Bratislava.
- Outdoor Institute STAGEMAN = prezentácia projektu Bikelab na akcii “Medzinárodná mládežnícka výmena UP1”, ktorá sa konala dňa 30.4.2014 v Banskej Bystrici.
2013
- TerraVoice, o.z. = Bikelab na VypniTo v Mlynskej doline dňa 29.10.2013
- Mládež ulice, o.z. = zabezpečenie cyklokina Bike Lab zo dňa 5.10.2013
- Hory a mesto = Príprava a realizácia Bicyklového centra v rámci Festivalového náučného chodníka počas Hory a mesto 2013 dňa 12.4.2013
- IMPROVE S&E = prípravu a realizáciu workshopu Bike Lab zo dňa 10.4.2013 vrátane prípravy materiálov a prístrojov
- Slovenské centrum pre komunikáciu a rozvoj, n.o. = prípravu a realizáciu workshopu Bike Lab zo dňa 28.3.2013 vrátane prípravy materiálov a prístrojov a facilitácie
2012 a staršie
- Združenie Slatinka = zorganizovanie a realizáciu premietania zo dňa 17.4.2012 vo Zvolene v rámci projektu Čiary na mape
- V4 Fórum inovatívneho učenia (2. Ročník medzinárodnej konferencie o zážitkovom vzdelávaní) v Banskej Bystrici, viac informácií
- DANUBE REGION LEADERSHIP INITIATIVE
- Leaf – konzultacie leadership program 2014, http://www.leaf.sk/
- Manageria – Intenzivne kurzy pre studentov Manageria Leadership Program (MLP) 2010-2013, http://nexteria.sk/
- Moonlight Camp – zážitkový letný tábor pre deti vo veku 5-15 rokov. www.moonglightcamp.sk
- Projekty nadácie Provida – Buddies, Luskáčik, Vianočné Trhy v Eurovei a iné. www.nadaciaprovida.sk/
- Výučba zážitkového učenia na katedre Andragogiky FiF UK a Aplikovanej psychológii FSEV UK BA
- Zabezpečovanie firemného eventu UNION – aktívna filantropia, program organizovaný neziskovými organizáciam
- Dobrá Kaviareň 2010 na festivale Pohoda. Pomáhali sme zorganizovať fundraisngovú kaviareň pre nadáciu Pontis a Provida.